Het antwoord
op de meestgestelde vragenJouw vloer wordt geleverd door een extern transportbedrijf. Dit bedrijf rijdt met vrachtwagens van 16 meter lang. Jouw vloer wordt geleverd op houten wegwerppallets of in houten kisten. De pallets/kisten worden geleverd met een elektrische palletwagen. Dit lukt alleen als de vrachtwagen op maximaal 50 meter van het huis kan komen. De palletwagen heeft een verharde ondergrond nodig, kleine drempels of hellingen zijn geen probleem. Meer over de levering.
Je kunt zelf aangeven op welke dag je de vloer geleverd wilt hebben. Doe dit minimaal twee weken van te voren. Wij hebben dan de tijd jouw bestelling klaar te zetten en de levering in te plannen. Meer over de levering.
Ja, dit kun je aangeven wanneer je ons de leverdatum doorgeeft. Dit kun je aangeven bij het afroepen van je vloer. Er kan tussen 7.00 uur 's ochtends en 17.00 uur s'avonds gelost worden. Je betaalt hiervoor een meerprijs. Deze prijs is afhankelijk van de ruimte in tijd van het tijdvenster. Een levering in een tijdvak van 4 uur (bijvoorbeeld 's ochtends) heeft een lagere toeslag dan een levering in een tijdvenster van bijvoorbeeld een uur. Meer over de levering.
Ja, als het een voorraadartikel betreft. Je ontvangt 75% van de aankoopwaarde van de geretourneerde artikelen, mits droog en onbeschadigd. Restantpartijen of vloeren die op commissiebasis zijn besteld kunnen wij helaas niet retournemen. Meer over de levering.
Ja, zorg ervoor dat je de vloerverwarming tenminste 1 dag voor het leggen hebt uitgezet zodat de ondervloer koud is voordat begonnen wordt met leggen. Meer over vloerverwarming.
Nee, nadat de vloer gelegd is, heeft deze tijd nodig om te drogen. Het is belangrijk dat dit gelijkmatig en niet geforceerd gebeurt. Geef de vloer daarom zo’n 3 weken de tijd voordat je de vloerverwarming weer aanzet. Meer over vloerverwarming.
De volledige ruimte waar de vloer gelegd wordt, dient leeg te zijn. Er kan tijdens het leggen niet geschoven worden met meubels of andere obstakels. Ook is het belangrijk dat de vloer schoon en droog is en de vloerverwarming uit staat (minimaal 1 dag van te voren). Meer over plaatsing.
Je mag vrijwel direct na het leggen en voegen over de vloer lopen. Wacht wel even een paar dagen voordat je de vloer echt gaat belasten met meubels of andere zware spullen. Dan krijgt de lijm en het voegmiddel voldoende tijd om te drogen. Meer over plaatsing.
Wij maken gebruik van een externe vervoerder, je kunt bij ons daarom niet aan de chauffeur betalen. Daarom vragen we je uiterlijk 2 dagen voor levering de factuur te voldoen. Meer over de betaling.
Je hoeft bij ons geen aanbetaling te doen (enkel bij restpartijen). Wel vragen we je uiterlijk 2 dagen voor levering de factuur te voldoen. Wij maken gebruik van een externe vervoerder, je kunt bij ons daarom niet aan de chauffeur betalen. Meer over de betaling.
Twee dagen na het leggen ga je de vloer schoonmaken met cementsluierverwijderaar, welke je tijdens de levering van ons hebt ontvangen. Dit is belangrijk omdat je hiermee de cementsluier die ontstaan is tijdens het voegen, van het oppervlak van de vloertegels afhaalt. Wacht je hier te lang mee, dan is de sluier uitgehard en is deze nog maar heel moeilijk te verwijderen. Meer over onderhoud.
Na twee dagen maak je de vloer schoon met cementsluierverwijderaar. Daarna is het belangrijk de vloer met rust te laten. Het is geen probleem om in die tijd op de vloer te leven. Stofzuigen mag, maar liever niet dweilen. Is het toch noodzakelijk om de vloer te dweilen, doe dit dan alleen met lauwwarm water met een goed uitgewrongen dweil. Deze rusttijd is nodig om de vloer te laten drogen. Meer over onderhoud.
Je mag vrijwel direct na het leggen en voegen over de vloer lopen. Wacht wel even een paar dagen voordat je de vloer echt gaat belasten met meubels of andere zware spullen. Dan krijgt de lijm en het voegmiddel voldoende tijd om te drogen. Meer over na oplevering.
Ja, maar alleen met een ademend afdekmateriaal, zoals Permafix floorguard. Hierdoor kan het water, dat gebruikt is voor de lijm en de voegmortel, toch gewoon verdampen terwijl jij door kan gaan met de afwerking van je huis. Op die manier voorkom je vochtschade aan de vloertegels. Meer over na oplevering.
Mocht je onverhoopt toch ergens niet tevreden over zijn, dan horen wij dat graag. Je kunt je klacht telefonisch doorgeven op 077 396 76 60 of per mail op info@nibostone.nl. We zullen onze uiterste best doen om gezamenlijk tot een goede oplossing te komen. Meer Klantenservice.
Wij hebben er alles aan gedaan om je vloer zo goed mogelijk te verpakken en te beschermen tijdens het transport. Toch kan het voorkomen dat er tegels gebroken zijn. Laat ons dit dan zo spoedig mogelijk weten en start niet met leggen voordat je met ons hebt overlegd. Meer Klantenservice.

Staat jouw antwoord er niet tussen?
Stel je vraag aan Françoise. Zij helpt je graag! Dit kan telefonisch op 077 -396 76 60 of via mail via onderstaande button.

Blog
Zo kies je de vloer die bij je past

Blog
Classic Stone Collection, ongeëvenaarde imitatie van klassiekers

Blog